Slik får du trafikk til matbloggen din: Trinn for trinn
Vil du øke trafikken til matbloggen din, men vet ikke hvor du skal begynne? Det kan være veldig frustrerende å håndtere tekniske ting når du egentlig bare vil dele favorittoppskriftene dine. Uansett hva din spesielle nisje er, har vi utviklet en enkel guide for hvordan du lager mer trafikk for bloggen din, slik at du ikke trenger å tenke på alle de tekniske aspektene.
Bygg sosiale medier for å skape følgere
Under bloggproduksjonen fokuserer du på å produsere en betydelig prosentandel av sosiale medier der du kan finne følgere som du deretter kan redigere til bloggen din. Sosiale medier spiller en stor rolle i nettstedet ditt og bloggsuksessen din, og det hele starter med hvor mange dedikerte følgere du har på hver plattform: Facebook, Twitter, Instagram og Pinterest er ideelle steder å bygge et publikum.
Noen av de beste måtene å styrke følgende og lage et navn for deg selv i den sosiale sfæren inkluderer:
- Følg påvirkere og andre med sine egne store følgere. Ikke bare får du en ide om hva som gjør andre vellykkede på sosiale medier, men å følge dem på nettverket ditt og bransjen din kan føre til oppfølging og engasjementsmuligheter med de som kan dele innholdet ditt til tusenvis av brukere.
- Del populært innhold fra populære ressurser. Det beste innholdet å dele på sosiale medier før du er klar til å dele dine egne blogginnlegg, er andres innhold.
- Samhandle med de som kommenterer eller deler lignende innlegg. Små elementer som disse kan øke antall følgere og hjelpe deg med å bygge relasjoner.
- Underholdende og lærerikt i like stor grad. Mens du vil informere publikum, vil mange brukere av sosiale medier dele morsomt, muntert innhold. Det er flott å blande innlegg med morsomme bilder, videoer og kommentarer.
- Bruk relevante, mye brukte emneknagger. Twitter er ikke lenger den eneste plattformen som bruker hashtags i dag.
Promoter innholdet ditt tungt gjennom sosiale medier og e-post.
Gå til Facebook, Twitter, Instagram og alle andre sosiale kanaler der du kan finne publikum og planlegge blogginnholdet ditt på kort og lang sikt. Så snart du publiserer en artikkel, deler du den umiddelbart på de sosiale plattformene. Promoter innleggene dine gjennom andre effektive kanaler.
Sosiale medier og e-post er på ingen måte de eneste kampanjealternativene. Andre gode måter å markedsføre blogginnholdet ditt på inkluderer for eksempel nettfora.
Å uttrykke dine meninger om fora regelmessig er en fin måte å få navnet ditt der ute og tjene tillit til nettsamfunnet.
Opprett lenker på andres nettsteder som fører tilbake til området.
En av de beste måtene å få besøkende til å strømme til matbloggen din mens du øker nettstedets SEO, er å bygge lenker. Dette betyr å få lenker som fører tilbake til bloggen din på andres bloggede. Du vil imidlertid ikke bygge lenker på et hvilket som helst nettsted. På lenkeguiden.no kan du enkelt finne en måte å linke til bloggen din på. Andre måter du kan bruke for å lage lenker er::
- Er svært søkt i Google: De som er rangert på de første sidene i søkeresultatene er ideelle.
- Relatert til bedriften din og innholdet ditt: Fokuser på å få lenker på andre matorienterte nettsteder.
- Implementer sterk ankertekst: Velg områder med koblinger til relevante uttrykk i bloggen du oppretter.